lunes, 26 de mayo de 2014

I ara què?

Confirmar que, gràcies a no ser a casa, aquest ha estat el millor any per a mi si el Madrid havia de tenir èxit algun dia. En primer lloc, els madridistes del FC Ebersberg (que n'hi ha dos) són gent simpàtica i sense ganes de fer mal a la nova ànima de colchonero que va créixer en mi al llarg de la setmana passada. En segon lloc, i això és important, no vaig sentir petards en cap moment de la nit de la Décima. I tal manca de celebració rival s'agraeix molt. Sense anar més lluny, la petardada que es va sentir després de la desfeta del Barça (4-0) a l'anada de les semifinals de Champions contra el Bayern, que va desfer un nus a la gola de molts després de gairebé cinc anys, va resultar difícil de suportar.

Els alemanys no són massa de petards. No tenen una nit de Sant Joan -per sort- i sembla que no malgasten els diners en coses fugaces com aquestes. On sí que inverteixen els diners és en litres de cervesa. Grafing celebra aquesta setmana la seva festa major i entre divendres i diumenge els meus companys d'equip han consumit més de sis litres per cap de mitjana. Impossible atrapar-los. No sóc qui per deixar el pavelló català tan alt. Dijous és festiu, així que dimecres sant tornem-hi. I divendres que ve, altra vegada. En total calculo que una persona normal i corrent pot arribar fàcilment als catorze litres en quatre tardes-nits tontes.

Però diumenge passat es va acabar la Lliga i, amb ella, els entrenaments i els caps de setmana que a mi tant m'agradaven. I em pregunto què faré ara. Fins fa poc el futbol era la gran salvació al fet de ser lluny de casa. L'únic espai on deixava d'enyorar-me tant i on em sentia bé. A més, vaig trobar un grup d'amics imperdible, que malgrat ara se'ns acabi el futbol, ja planegen aventures per als caps de setmana d'estiu. Sort en tinc.

"I ara què" també s'ho deuen preguntar alguns madridistes. Després d'assolir el seu nirvana personal, que tants anys feia que pregaven, espero que quedin saciats per a dotze anys i tres Champions de blaugrana més.

************************

Und was jetzt?

Zuerst wollte ich bestätigen, dass wenn der Real Madrid eines Tages wieder Erfolg haben sollte, dieses Jahr war das beste, damit ich das nicht so stark und traurig fühle. Obwohl unser Torwart -der netter Basti Volk- auf seinen Ronaldo steht, für die königliche ist und richtig versucht hat, meine Seele zu beißen, der Tag nach der Décima war für mich ganz ruhig. Zum Glück. In Spanien feiert man viel mit Feuerwerk und die Nacht nach Samstag wäre da ganz unnötig gewesen.

Eigentlich gibt es in Deutschland keine echte Leidenschaft für Feuerwerke. Grafing feiert gerade sein Volksfest und in Spanien hätte man schon viele Farben im Himmel gesehen. Außerdem sind die Volksfeste in Deutschland etwas, das viele Freundschaft und richtig Spaß mit den Freunden macht. Am Tisch setzen, ein Maß in der Hand haben, Live traditionelle Musik hören und Quatsch machen. So verbringt man die Zeit am besten.

Aber am Sonntag war die Liga zu Ende. In Aschheim war unser letztes Besuch, um zu versuchen, den Tabellenführer zu schlagen. Obwohl ich mich noch nicht verabschiede, dieses war mein letztes Punktspiel. Also musste ich etwas krasses machen. Aber so war es nicht. In unserer ersten guten Bewegung und Torchance hat Goscho kurz vor der Pause das 0:1 geschossen. Aber durch eines Elfmeters hat die Heimmannschaft das Ergebnis ausgeglichen. Nicht so viel war in Aschheim los, da die einen brauchten nur einen Punkt, um Sieger zu werden und die anderen sich mit dem Unentschieden zufrieden fühlten.

Also nach einem erfolgreiches 1:1 gegen den Tabellenführer (und schon Sieger) frage ich mich: und was jetzt? Beim FC habe ich nicht nur Spaß am Fußball gehabt, sondern auch eine sensationelle Gruppe von Freunden, mit denen mein Heimweh überwunden wurde. Es gibt ein vor und nach. Ab meinem ersten Spiel mit ihnen war alles so einfach. Ein Tor von Goscho, ein Kopfball von Muri, ein Einwurf von Nik, ein "das gibt's doch nicht" von Franky, eine Kontrolle vom Basti Huber, ein Zweikampf von Johannes, ein Pass von Flo und viele Freunde, die diese liste (inner- und außerhalb des Fußballplatzes) endlos machen könnten.

Auf jedem Fall sind wir die nächste Woche schon Beschäftigt. Volksfest in Grafing geht weiter um die 8. Position (Sieger der Boden der Liga) zu jubeln. Obwohl -vielleicht- wir auch trotzdem gefeiert hätten. Soweit ich weiß, das heißt in Deutschland "Seppi".

No hay comentarios:

Publicar un comentario