jueves, 13 de febrero de 2014

Grafing

Ahir dimecres vaig assistir al meu primer entrenament a l'FC Ebersberg com a Spielberechtigt (disponible per a jugar). Al primer entrenament de l'equip -a l'aire lliure- d'aquest any nou. Ja no recordava massa bé allò que de tan jove em turmentava quan els dimecres fèiem "entrenament de físic" i jo era dels primers a treure la llengua. Ara mateix escric amb agulletes i probablement demà arribi a l'entrenament amb les cames encara sobrecarregades. Això de córrer mai ha estat cosa meva.

Perquè caminar, prou bé, però quan es tracta de córrer mai he après a mantenir un ritme constant i sempre m'he cansat al poc temps de començar. Les deu voltes a la pista olímpica que rodeja el Waldsportpark, el camp de l'Ebersberg, van ser un aperitiu que vaig superar amb solvència i fins i tot creient que acabaria l'entrenament fresc i tot. Però les cares dels meus companys, que ja coneixien l'entrenador i els seus mètodes d'entrenament sense pilota, advertien que no seria l'únic que a l'últim quart d'hora, quan fèiem el partidillo d'entrenament, m'arrossegaria per la gespa.

La meva forma física és lamentable però com a mínim he trobat l'excusa per a recuperar-la modestament. Mai he amagat el meu profund odi al gimnàs i l'entrenar per entrenar, sol, amb maquinària, un mètode que jo sempre he considerat artificial, i més tenint una muntanya meravellosa per a les cames a tocar de casa. Fer esport en un recinte tancat em resulta insuficient. Al carrer superes obstacles, observes i pots aprofitar mínimament el temps. A la muntanya gaudeixes amb paisatges, respires aire fresc i les cames guanyen força amb una rapidesa sorprenent. Al gimnàs, com a molt, escoltaràs música.

I ara que torno a jugar a futbol i m'ho passo bé amb els companys d'equip que tant s'han rigut de mi i del meu país pel lleu retard d'arribada de la meva fitxa federativa, he trobat el millor escenari. En acabar l'entrenament em vaig sentir satisfet. Entrenar en equip és una gran solució per a mi, que sóc un mandrós de primera línia, i més si tinc l'incentiu que diumenge m'estreno contra la ciutat veïna, Grafing, en el primer partit de preparació per una lliga que es reprèn el 9 de març.

No hay comentarios:

Publicar un comentario